Õppereis Setumaa – Pihkva- Petseri

Avaldatud

Meie reis Venemaa poole algas 23. mai varahommikul. Esimene sihtkoht oli Setomaa, kus tutvusime kohaliku kultuuriga. Külastasime Seto Lauluema monumenti, mis asus väga ilusas kohas.

Jõudsime Koidulasse, et piir ületada ning Venemaale jõuda. Piiri peal läks üpriski kaua aega ning ületamine oli pingeline. Kogu see kontrollimine oli hirmutav. Lõpuks, kui saime üle piiri, oli nii hea tunne.

Peale piiri oli meie esimene peatuspunkt Irboskas. Külastasime linnust, nautisime kaunist vaadet ja jõime puhast ning tervendavat allikavett 12 apostli allikast. Usutakse, et iga erineva allika vee joomine toob õnne, armastust, tervist jne.

Kui Pihkvasse hotelli jõudsime, anti meile kätte kaardid, mille abil saame ise minna peale õhtusööki hotellilähist linnaosa uudistama. Poodides ja söögikohtades saime ka oma vene keele oskust proovida, mis tuli kõigil hästi välja.

Teisel päeval tehti meile linnaekskursioon, külastasime ka kloostrit, kus pidime panema selga seeliku ning pea ja õlad katma salli või rätikuga. Kloostrite ja kirikute juures sai veel näha usukommetest lugu pidavaid inimesi.

Enne Pihkva koduloomuuseumi külastamist saime ootamatu pakkumise külastada muuseumi varakambrit, kus sai näha väga hinnalisi leide ja maale. Koduloomuuseumis saime näha 17. saj kuulsa kaupmehe elamukompleksi. Meid viidi veel kahte suurde kaubanduskeskusesse, kus saime rahakotti tuulutada.

Osaga reisikaaslastest avastasime, et suudame peale piiri ületamist venekeelseid tekste ja nimesid palju kiiremini lugeda ning mõista, mida teised inimesed räägivad. Kõige rohkem oli seda tunda, kui käisime kolmandal päeval Petseris ühes koolis, kus kooli direktor oli meie giidiks.

Nägime ka Venemaa tuntuimat palverännakute paika Petseri mungakloostrit. Peale pikka kõndimist saime vaba aega, et vaadata ise seal ringi ja osta suveniire.

Kuidas reis meeldis?

Mulle endale meeldis reis väga, sest ma polnud varem kunagi Venemaal käinud.

Sellest reisist jäid küll ainult positiivsed mälestused. Palju parem oli vene keelt harjutada Venemaa tänavatel kohalikega kui tunnis.

Kogu reis oli väga hästi organiseeritud. Sihtkohad olid huvipakkuvad ning nägemist ja tutvumist väärt. Giid tegi samuti väga head tööd, tutvustades meile erinevaid kohti, ajaloolisi sündmusi ja inimesi.

Reis oli super – meeldiv seltskond ning toredad õpetajad ja bussijuhid, kellega sai olla vabalt ning sai ka nalja visatud. Giid oli väga tore ja sõbralik. Olen ülimalt tänulik, et mulle pakuti sellist võimalust ja sain käia Venemaal. Suur tänu reisi korraldajatele! Kui oleks võimalik, siis kordaks sellist reisi veel!